Dag 8 - za 4 oktober - Etosha NP - Halali - 75 km

's Morgens hebben we eerst een autorit gemaakt in het kamp, in de hoop dieren te spotten die onderweg zijn naar het water. Dat veel wat tegen, maar toen we rond 9 uur in het kamp terug waren om te gaan ontbijten troffen we daar in de drinkvijver nota bene een drietal neushoorns. Helemaal zonder publiek...

Na het ontbijt laadden we de spullen in en gingen het park in, een beetje kriskras richting de volgende overnachtingplaats.

Onderweg troffen we een neushoorn in het veld, die zich gauw liet zakken en zo in het hoge gras onzichtbaar werd. Verder diverse giraffen, en heel veel zebra's, gnoe's en impala's. We konden lunchen in een speciaal omheinde picnicplek.

De tweede overnachtingsplek in het park was kleiner en minder druk. We waren er vroeg, kregen de sleutels bij de receptie en zochten ons huisje op. Dat bleek in de uiterste hoek van het park te liggen, we keken tegen de omheining en er was niets of niemand te bekennen. dus gingen we om een andere plek, en kregen een huisje vlak bij de receptie, in het midden en vlakbij het zwembad en restaurant. Na ons geïnstalleerd te hebben gingen we zwemmen. Een wat afgetakeld zwembad, heel weinig ligbedden en parasols. Badhanddoeken kon je krijgen bij de receptie - helaas hadden ze er nog maar één.... allemaal een beetje vergane glorie. Bij het huisje konden we al lezend op het terras opdrogen. 's Avonds hebben we prima gegeten op de veranda van het restaurant, we hadden een prima plek gereserveerd en het buffet bood voldoende. We wisten dat er geen internet was, helaas pindakaas.

Halali Camp (NWR) | Etosha National Park
19° 2'5.18"Z 16°28'16.11"O

Halali Camp ligt tussen enkele heuvels in een verder vlak terrein. De begroeiing is hier dichter, prettig voor leeuwen, neushoorns en olifanten. Ligt vlakbij de populairste drinkvijvers. Het is een korte wandeling naar de verlichte drinkvijver. ‘Halali’ is Duits voor het traditionele eind van een jachtpartij, symbool voor de overgang naar een ecologisch park.

Tripadvisor beoordeling

's Avonds liepen we over het kampeergedeelte, waar het gezellig druk was en menig kampvuur brandde, naar de drinkvijver aan de rand van het kamp, zo'n 500 meter lopen. Je kunt de dieren bekijken vanaf een heuvel, waar een goed verlicht en betegeld pad een eindje omhoog loopt. De 'tribune' bestaat uit een verzameling grote stenen, wat bankjes en een afdak. Je kon er prima zitten, na het eten zijn we er weer naar toe geweest en toen zagen we o.a. een neushoorn die het aan de stok kreeg met een groepje hyena's.