Dag 6 - do 2 oktober - Khorixas

Aabadi Mountain Camp - 318 km

Een lange reis, eerst langs de kust, in noordwest Namibië, naar een zeehondenkolonie bij Cape Cross. Onderweg zijn we nog - aan de skeleton coast - naar een in de branding dobberend wrak van een vissersboot uit 2008 wezen kijken.

De zeehondenkolonie bij Cape Cross is een nationaal park, dus weer hoge toegang betalen. Een enorme massa spelende, schreeuwende, vechtende en vooral stinkende zeehonden. wel een mooi gezicht, vooral met de branding er bij.

Vlak bij het plankier, waarop je de zeehonden kunt observeren, was ook het gedenkteken van de Portugese zeeman die er ooit als eerste voet aan wal zette.

We reden eerst weer een stuk terug langs de kust, en sloegen toen het warme en vooral kale binnenland in. Langs de Brandberg (2573 m), die je heel lang in zicht houdt, naar Damaraland (zie boek 205-211). Onderweg het dorpje Uis waar we tankten. toen we bij een souvenirstalletje langs de weg waren gestopt kregen we de tip van een vrachtwagenchauffeur dat er verderop in de rivier een woestijnolifant stond. Een paar droge rivierbeddingen later bleek dit te kloppen en filmden we dus onze eerste olifant van deze reis.

Niet veel later sloegen we van de hoofdweg af. Er was hier wel wat bewoning langs de weg, zo nu en dan. Veel geiten liepen los, hun kostje langs de weg op te scharrelen, en ook koeien. In de verte bergen, waar we steeds dichter naar toe reden. Rond een uur of vier zagen we het bordje naar de lodge al staan en reden we tussen twee heuvels door naar het kamp, dat beschut tussen de bergen lag.

De ontvangst was uiterst matig, geen eigenaren die ons op stonden te wachten maar een inlands meisjes dat ons een plastic kratje gaf met daarin aansteekblokjes en twee lampjes op batterijen en ons de tent in de verte wees. Er stonden een vijftal tenten op een rijtje, tegen de berghelling, op enige afstand van elkaar. Ervoor een stenen terrasje met twee stoeltjes. de openluchtdouche aan de achterkant, omgeven door zeildoek en een muurtje. Ook hier moesten we zelf het water warm stoken, er was gelukkig genoeg hout te sprokkelen. Handdoeken moesten we alsnog ophalen bij de Zuidafrikaanse 'manager' die de bar bemande.

Een stenen 'trap' leidde naar de westelijke heuvel naast het kamp, vanwaar je een prachtige zonsondergang kon zien. Vanaf de heuvel, waar je ook een goed uitzicht had over het kamp, was er niet één dier te spotten. rond 7 uur was het eten klaar en verzamelden we ons, met nog enkele gasten, onder het afdak naast de 'keuken'. We kregen een pittige soep van een onbekend goedje, een matig hoofdgerecht en als toetje een hardgebakken koekje. Het culinaire dieptepunt van de hele vakantie, konden we later vaststellen. slapen ging prima, het was hier 's nachts gewoon koud - een extra deken zou ook welkom zijn geweest.

Aabadi Mountain Camp - 20°32'36.95"Z  14°27`40.93 O

De reizigersbeoordelingen van de laatste tijd konden we beamen: veel minder dan eerst. Echt ‘back to basic’. Een aflopende zaak!
Beoordelingen op Tripadvisor - Beschrijving Aabadi Mountain Camp bij NRV Holidays